Mamy następujący kontekst zostałeś/zostałaś zatrudniony do nowego projektu dla nowego klienta. Wszystkich interesariuszy masz już rozpoznanych. Osoba decyzyjna coś niecoś wie o technologii, ale nie za bardzo. Po przeprowadzniu audytu projektu masz następujące wnioski:
Wybierz 2 z powyższych rekomendacji i przedstaw jest wg scematu S.P.I.R.A.
Podziel się efektami na Discord.
Proponuję Ci, abyś zastosował/a schemat S.P.I.R.A w dialogu z prawdziwym klientem. Na początku zrób to mailowo. Taka forma pozwoli Ci wielokortnie przemyśleć to, co chcesz zaproponować.
Koniecznie zdobądź informację zwrotną od adresata. Zapytaj:
Bądź przygotowany/a na to, że będziesz musiał/a kilkukrotnie przeformułować wysłanego maila. Klienci mogą mieć wąpliowści i pytania. Za każdym razem rób to wg schematu S.P.I.R.A.
A potem zatrzymaj się na chwilę. Prześledź historię korespodnecji, przeanalizuj pytania od klienta.
Zapamiętaj, porszę jedną rzecz: schemat S.P.I.R.A czy jakikolwiej inny nie służy do stworzenia przekazu do klienta i bumm! – od razu za działa. Jest to sposób, w który musisz opakowywać swoje rekomendacje po to, żeby były zrozumiałe. Takie pakowanie wydarza się często wielokrotnie w miarę tego na ile poznajesz specyfikę i potrzeby danego klienta.
Podziel się efektami na Discord.
Materiały z lekcji oraz wskazówki do ćwiczeń znajdziesz na tablicy Miro
Pamiętaj, aby podzielić się efektami pracy, przemyśleniami lub zadać pytanie na kanale Discord.